El passat de desembre es va realitzar a EUSES la darrera formació per a la recollida de dades del projecte PEHC (Physical Education Health and Children). En aquesta formació es van presentar la resta d’instruments que s’anaven a emprar en la recollida de dades. Els formadors i professors de l’escola Anna Prats, Blanca Román, Raquel Font, Gerard Muñoz i Jorge Cazorla van explicar el protocol per a la recollida de les variables d’impedància, espirometria, flexibilitat i tensió arterial mitjançant els instruments que s’apunten a continuació: la TANITA, el banc de flexibilitat, el tensiòmetre i l’espiròmetre. Un cop rebuda tota la formació, investigadors i alumnes col·laboradors van realitzar una sessió de recollida de dades el passat 22 de desembre a EUSES amb 7 nens voluntaris. La sessió de recollida de dades va servir perquè l’equip d’investigació es posés en context per a la propera recollida a les escoles de Cassà de la Selva (lloc on es va realitzar el Pilot de l’estudi PEHC).
Finalment, el passat 12 i 13 de gener es va dur a terme la primera recollida de dades del projecte PEHC amb els nens de segon de primària de l’Escola Aldric i el col·legi Puig d’Arques de Cassà de la Selva. Cal destacar la gran participació de les famílies, els professors i la direcció, però sobretot dels nens. La recollida de dades es va dur a terme a les pròpies escoles, ambientant cada estació de recollida amb una temàtica, donant a conèixer la ciència i respondre davant inquietuds dels participants de 8 anys. La jornada va transcórrer de forma brillant, on els nens van ser els principals protagonistes i van poder experimentar juntament amb els investigadors del PEHC en què consisteix recollir dades d’un estudi d’investigació a més de poder ser investigadors investigant el seu propi cos.
El passat dilluns 16 de gener va començar la intervenció a les escoles, consistent en un treball neuromuscular integrat que es va desenvolupar 20 minuts dos dies a la setmana durant 3 mesos. La intervenció forma part del contingut curricular d’educació física i “Coneixement del medi”. El proper mes d’abril els nens tornaran a convertir-se en investigadors per conèixer “Què li passa al cos Quan es mou” proporcionant un coneixement “suficient” per ser un veritable investigador.