L’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES) és a punt de donar el tret de sortida a la seva formació continuada amb l’inici, aquest proper mes de novembre, de quatre cursos d’especialització. Aquestes formacions estan especialment dissenyades per a professionals en actiu i estudiants d’últim any que busquen incorporar noves eines clíniques i actualitzar els seus coneixements basats en l’evidència científica.
La principal novetat d’aquesta programació és l’aposta per la flexibilitat digital amb l’estrena d’una nova formació: el Curs d’abordatge fisioterapèutic de la commoció cerebral, que correrà a càrrec del fisioterapeuta Juan F. Donoso, tindrà 10 hores lectives i s’impartirà 100% online el dissabte 7 de novembre. Aquest format permetrà als alumnes formar-se en el maneig de la commoció cerebral, una afectació molt freqüent en l’àmbit esportiu i clínic.
D’altra banda, l’escola oferirà tres cursos presencials:
- Curs d’actualització en l’abordatge fisioterapèutic de les lesions del genoll: Una formació clau per revisar els protocols de readaptació i tractament d’una de les articulacions amb major taxa de lesió. Consta de 15 hores lectives, tindrà lloc al Campus de Salt els dies 28 i 29 de novembre i estarà impartit pel Dr. Rafel Donat.
- Curs de neurodinàmica clínica; avaluació i tractament de les neuropaties perifèriques: Formació que es farà els dies 28 de novembre i 19 de desembre. El curs està centrat en el sistema nerviós perifèric i en com diagnosticar i tractar des de la fisioteràpia algunes patologies i disfuncions neuropàtiques. L’impartirà el Dr. Carles Munné.
- Curs de tractament conservador i amb punció seca del dolor miofascial: Un valor segur en la formació continuada i un dels cursos emblemàtics d’EUSES, que enguany arriba a la seva dotzena edició. Impartit pel prestigiós equip docent de Seminaris Travell&Simons, aquest curs està enfocat a l’aprenentatge pràctic de tècniques manuals i invasives per al tractament del dolor miofascial i la desactivació de punts gatell. Consta de 60 hores lectives que es repartiran en quatre caps de setmana: 28 i 29 de novembre, 19 i 20 de desembre, 16 i 17 de gener i 27 i 28 de febrer.
Com és habitual a la formació continuada d’EUSES, els cursos comptaran amb un enfocament eminentment pràctic per garantir la immediata aplicació dels coneixements adquirits. L’àrea de Formació Contínua d’EUSES està dirigida i coordinada pel Dr. Pere Iglesias (piglesias@euses.cat). Cal recordar que per a tota la formació continuada, EUSES té descomptes especial per als alumnes de 4t curs del centre, per als fisioterapeutes dels centres de practiques i per als graduats que formen part de la comunitat Alumni d’EUSES.