Aquest dissabte ha tingut lloc a les instal·lacions de l‘EUSES del Campus de Salt una nova activitat de formació continuada, en aquest cas orientada a l’actualització en l’abordatge fisioterapèutic del tractament dolor plantar. El seminari va estar integrat dins de la VI Jornada de Tutors, que s’havia iniciat prèviament amb una reunió de treball dirigida als fisioterapeutes que tutoritzen als alumnes del grau en Fisioteràpia i als membres d’EUSES Alumni que fan tasques de tutorització en els voluntariats en els que col·labora l’Escola. L’activitat de formació pròpiament dita va tenir una durada de 4 hores i va ser un èxit d’assistència. Tal i com explica el coordinador del departament de Formació Continuada, el professor Pere Iglesias, va comptar amb la participació de gairebé una cinquantena de professionals i ja feia setmanes que s’havien exhaurit totes les places disponibles.
El docent encarregat de transmetre els seus coneixments sobre la temàtica va ser Francesc Sucarrats, fisioterapeuta i osteòpata, que compagina la seva pràctica clínica amb la docència, impartint classes al grau en fisioteràpia de la UVic i en els Màsters universitaris en lesions esportives d’EUSES (UdG), UAH (Alcalà de Henares) i CEU Sant Pablo (Sevilla). És especialista en fisioteràpia avançada ecoguiada de les lesions esportives i membre del grup d’experts del Congrés Internacional de Fisioteràpia Invasiva (electròlisis, neuromodulació i ecografia neuromusculoesquelètica). Orientat d’una manera molt distesa, inicialment va plantejar tot un ventall d’aspectes teòrics i de possibles causes del dolor plantar, anant molt més enllà de les definicions clàssiques de fascitis i fasciosis plantar. Paral·lelament, i amb l’exposició de múltiples casos clínics, va donar a entendre una aproximació a les estratègies més innovadores de tractament d’aquest tipus d’afecció.
Finalment els assistents varen poder presenciar una demostració pràctica de com es fa un estudi ecogràfic de la part distal de la cama i de com s’apliquen algunes de les tècniques de tractament invasiu que el docent havia exposat durant la seva exposició teòrica.
Com en anys anteriors, el matí va servir perquè EUSES es convertís en el nexe d’unió entre la comunitat de fisioterapeutes de les comarques de Girona, nord de Barcelona i sud de França que, per incompatibilitat d’agendes, sovint manifesten la seva dificultat de retrobar-se amb companys de professió.