Ja es pot consultar a la pàgina web d’EUSES la informació de les activitats formatives que composaran el gruix de la programació de la formació de postgrau de Fisioteràpia del proper curs acadèmic 2023-24 i ja estan habilitat els formularis d’inscripció per a tota aquella persona que tingui interès en fer algun curs en concret i vulgui assegurar-se’n la plaça.
El departament de formació continuada i de postgrau d’EUSES, coordinat pel professor Pere Iglesias, ha dissenyat una programació de temàtica molt diversa, en la que s’hi barregen cursos que es fan per primera vegada amb d’altres que, atesa l’alta demanda d’anys anteriors i les bones crítiques rebudes, han estat novament reeditats.
Durant el 2023-24 s’oferiran primeres edicions de cursos de tècniques que fins ara no havien estat programades a l’escola, com són el Curs de Neurodinàmica Clínica i el Curs de Fibròlisi instrumental miofascial .
Pel que fa al Curs de Neurodinàmica Clínica, està previst que es desenvolupi durant els mesos de novembre i desembre i serà dut a terme pel Doctor Carles Munné, fisioterapeuta i professor d’EUSES i de la FUB de Manresa.
D’altra banda el Curs de Fibròlisi instrumental miofascial tindrà lloc durant els mesos de gener i febrer de 2024, i comptarà amb la presència com a docent del Doctor Luís Llurda, fisioterapeuta especialista en aquesta tècnica i docent en múltiples cursos de postgrau d’aquesta temàtica que, a més, és l’actual director de la Universidad de EUNEIZ, del País Basc.
Respecte a l’any 2022-23 repetiran el Curs de neuromodulació percutània i neuroelectroestimulació segmentària, amb la presència del Sr. Nacho Pérez com a docent, qui ja va ser l’encarregat de conduir l’anterior edició i que va obtenir nombroses crítiques positives per part de les persones assistents, i el Curs d’ecografia neuromusculesqulètica per a fisioterapeutes, que encara no té data definida.
Per últim, no poden faltar formacions que han estat veritables èxits d’assistència i de crítica en anys anteriors i que son tot un clàssic dins la programació, com són el Curs de tractament conservador i amb punció seca del dolor miofascial, impartit pel prestigiós equip de docents de Seminarios Travell&Simons, i que ja arriba a la seva 9a edició; la 10a edició del Curs d’abordatge fisioterapèutic de les lesions d’espatlla, a càrrec del fisioterapeuta Lluís Puig; i el Curs d’abordatge fisioterapèutic dels trastorns temporomandibulars i del dolor orofacial, impartit pel reconegudíssim fisioterapeuta en aquesta àrea, el Sr. Leandro Gutman, referent estatal d’aquesta temàtica.
És important destacar que, com cada any, els membres d’EUSES Alumni, els estudiants del 4t d’EUSES i els tutors dels centres de pràctiques compten amb beques i condicions especials que els hi permeten gaudir d’importants descomptes en el moment de formalitzar la inscripció.