Sota la supervisió de les professores Raquel Font i Anna Jodar i amb el material subministrat per l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport, els estudiants de 1r de CAFE han posat en pràctica un sistema d’avaluació a través d’un projecte que consisteix en valorar les característiques antropomètriques i la motricitat de l’individu per poder identificar quins són els seus potencials de millora i dissenyar processos d’ensenyament-aprenentatge. Aquest estudi s’emmarca dins l’assignatura de “Desenvolupament motor i iniciació esportiva” i, per tal d’aconseguir que el contingut sigui significatiu, els subjectes valorats són els mateixos companys de classe, cosa que implica que s’hagin de dissenyar plans de millora motriu per a aquests mateixos companys.
Per realitzar aquesta valoració, els estudiants han hagut d’estudiar diferents protocols de valoració antropomètrica i motriu, decidir quines proves utilitzarien d’entre totes les que els hi ofereix la bibliografia i, finalment, posar-les en pràctica. Fa dues setmanes que s’està treballant en la recollida de dades, que a partir d’ara seran introduïdes en una base de dades per conèixer les característiques antropomètriques, el nivell de condició física i el nivell de desenvolupament de les habilitats motrius bàsiques de tots els companys de promoció. Un cop feta la valoració, els estudiants hauran de realitzar un informe per cada company de classe i fer una proposta individualitzada de millora respecte les habilitats motrius.