Professor d’EUSES – centre adscrit a la UdG. Doctor per la Universitat de Girona. Professor de la Universitat de Girona, en diversos estudis (diplomatura de mestre/a en educació física, educació infantil, educació estrangera i educació musical; grau de mestre/a en educació infantil i primària; diplomatura i grau en educació social), des del curs 1994/95 fins a l’actualitat.
Títol de la tesi doctoral: “L’organització de l’activitat conjunta i el pensament del professorat sobre l’acció docent en educació física escolar”. Llicenciat en Educació Física. Entrenador Nacional d’Handbol.
Component del Grup Physical Activity and Sport Research -PHAS Research-, grup adscrit a la UdG. Les seves principals línies de recerca són:
Pensament del professorat i presa de decisions.
Processos d’ensenyament-aprenentatge, tant en l’àmbit de l’educació formal com no formal.
Pradas, R. (2010). El estudio del pensamiento del profesorado sobre la toma de decisiones interactivas: análisis de un caso en educación física escolar. Cultura y Educación, 22 (1), 21-36
Ballart, C. i Pradas, R. (2006). Competència: Dominar la teoria i la didàctica específiques de l’educació física, els fonaments i les tècniques de programació de l’àrea i el disseny de les sessions, així com les estratègies d’intervenció i d’avaluació dels resultats. Dins A.M. Geli i I. Pèlach (coord.), Aproximació a les competències en els nous títols de mestre (pp. 69-76). Girona: Publicacions de la UdG.
Pradas, R. I Escosa, J. (2003). El juego y su estructura interna en relación con el trabajo de la condición física. Tandem, 11, 109-118