El darrer cap de setmana ha tingut lloc a les instal·lacions d’EUSES el curs d’abordatge fisioterapèutic de les lesions d’espatlla, que ha comptat amb la participació com a docent del profesor Lluís Puig, fisioterapeuta de referència a Espanya en la temàtica de l’abordatge de les lesions de la cintura escapular. Aquesta formació s’està realitzant anualment i de manera ininterrompuda al campus de Salt des de 2013 i ha estat completada per més de 300 fisioterapeutes en les 11 edicions que ja s’han dut a terme.
Lluís Puig és professor a diferents universitats de fisioteràpia i col·labora en un gran nombre de màsters i formacions de postgrau, tant a Espanya com a França. A nivell clínic, desenvolupa la seva pràctica assistencial exercint en consulta privada i sent el cap de Fisioteràpia de l’Hospital de l’Esperit Sant de Barcelona. D’altra banda, és molt conegut per la seva activitat com a divulgador de la fisioteràpia, col·laborant de manera regular en programes de ràdio i televisió i sent l’autor de varis llibres.
Durant les 15 hores que va durar la formació, els fisioterapeutes presents van rebre una àmplia explicació dels continguts teòrics de les afeccions de l’espatlla i un ensinistrament en l’execució pràctica de les tècniques de tractament, orientades sempre a casos clínics concrets. El curs es va desenvolupar de manera simultània al tercer dels quatre seminaris del curs de tractament conservador i amb punció seca del dolor miofascial, que enguany ja va per la seva 10a edició i que finalitzarà el proper mes de febrer. Alhora, durant el proper mes de febrer també està previst l’inici de la 3a edició del curs de neuromodulació percutània i neuroelectroestimulació segmentària, que serà impartit pel fisioterapeuta Nacho Pérez.
Segons explica el professor Pere Iglesias (piglesias@euses.cat), Coordinador de la formació de postgrau d’EUSES l’alt nivell de satisfacció que els assistents van manifestar al finalitzar la formació ha comportat que ja s’hagin iniciat converses amb el professor Lluís Puig per a fer una propera edició durant el proper curs acadèmic 2025-26.




