El professor col·laborador d’EUSES, Alexander T. Latinjak, ha realitzat una nova investigació titulada “Goal-Directed, Spontaneous, and Stimulus-Independent Thoughts and Mindwandering in a Competitive Context”, que analitza les funcions i vincles dels diferents tipus de pensament en un entorn competitiu.
L’estudi, publicat a la revista The Sport Psychologist, va reunir a 17 estudiants de ciències de l’esport amb l’objectiu d’ordenar competitivament una sèrie de cartes. Entre les diferents sessions, tots els participants van enregistrar els seus pensaments. A continuació, els mateixos participants van classificar els seus pensaments en diferents tipologies.
Els resultats van indicar que tots els pensaments orientats a assolir un objectiu serveixen diferents funcions i que els pensaments espontanis podrien revelar una sèrie d’estats i processos psicològics rellevants pel rendiment. A més, durant la competició els pensaments orientats a l’objectiu van augmentar.
El doctor Alexander T. Latinjak és professor de la Universitat de Suffolk i col·labora amb EUSES als Campus de Terres de l’Ebre i de Salt.
L’equip docent de l’Escola Universitària de la Salut i de l’Esport (EUSES-UdG) compagina la docència amb la investigació acadèmica de primer nivell, fet que permet als alumnes del Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport estar en contacte amb els principals avanços científics del sector.