El professor col·laborador d’EUSES, Alexander T. Latinjak i l’alumne de CAFE d’EUSES-UdG, Marc Masó, han realitzat una nova investigació acadèmica titulada “Goal-Directed Self-Talk Used During Technical Skill Acquisition: The Case of Novice Ultimate Frisbee Players”, que explora com els nous jugadors d’Ultimate Frisbee utilitzen positivament la parla interna per assolir objectius en adquirir nous conceptes i habilitats practicant l’esport.
L’estudi, que ha estat influenciat per l’interès de Marc Masó en l’Ultimate Frisbee, ha recollit els testimonis de 32 jugadors novells de frisbee justament després d’un entrenament. Els jugadors havien de recordar quines instruccions es van donar a ells mateixos just abans dels seus llançaments, després dels llançaments amb èxit i després dels llançaments erronis.
Tots els participants van reconèixer utilitzar la parla interna per donar-se instruccions i valorar el seu rendiment. L’estudi demostra que l’entrenador/a no només s’ha de formar per poder fer millor la seva feina, sinó que necessita aprendre com formar l’entrenador intern que porta dins, emmarcat en la seva pròpia auto parla. Com científics de l’esport hem de formar aprenents independents.
Marc Masó, també va participar activament en el procés de recol·lecció de dades, quan realitzava la seva beca de recerca en col·laboració del projecte associat amb la EB Girona Marc Gasol. Aquesta participació d’un estudiant de grau a la recerca puntera portada a terme a EUSES és fruit dels grups de recerca d’estudiants que segueixen lligats al PEHC i el laboratori EUSES, oferint als estudiants oportunitats d’aprenentatge extraordinaris.