Les sortides professionals dels graduats en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE) a EUSES-UdG són molt àmplies i inclouen diversos àmbits: des de la docència, la salut, el rendiment, la readaptació a la gestió esportiva. Precisament, l’assignatura ‘Professió i reptes de futur’, impartida per Adrià Martín, Director del Grau en CAFE a EUSES-UdG, aborda aquestes qüestions, centrant-se en l’àmbit de la gestió d’instal·lacions esportives. Al llarg d’aquesta matèria, els alumnes aprenen a identificar i analitzar les tendències i novetats de la professió del graduat/da en CAFE. A més, obtindran les eines necessàries per desenvolupar l’activitat professional en els diferents àmbits, treballant els diferents recursos a l’abast del futur titulat: habilitats comunicatives, habilitats interpersonals, aplicació de les TIC, gestió de la informació, lideratge, entre altres aspectes.
Tal com comenta el professor i Director, Adrià Martín, Llicenciat en CAFE, amb un Màster en Ciències Polítiques i a punt de finalitzar la seva tesi doctoral especialitzada en avaluació de polítiques esportives; totes les assignatures que imparteix en aquest Grau, estan relacionades amb l’àmbit de la gestió esportiva. En concret, Martín destaca que a ‘Professió i reptes de futur’ (optativa de 4t curs), bàsicament s’ofereix tota una sèrie d’eines als estudiants perquè puguin elaborar un projecte real en el sector de l’esport.
Les classes de ‘Professió i reptes de futur’ són eminentment pràctiques, sempre intentant aplicar la teoria a casos reals. En aquest sentit, Adrià Martín assenyala que per assolir aquest pragmatisme; des d’un inici, es va plantejar una dualitat en aquesta assignatura: d’una banda, la del professor més de caire acadèmic i de l’altre; la del docent totalment professional. De fet, la meitat d’aquesta matèria, la imparteix el soci i gerent d’una consultora esportiva, dedicat a la gestió d’equipaments esportius. Per tant, aquest doble vessant permet no perdre la perspectiva de la realitat professional, incorporant en tot moment, les eines que s’empren actualment en l’àmbit professional.
Quant a les sortides professionals relacionades amb la gestió esportiva, Martín subratlla que es tracta d’un camp amb un ampli ventall d’oportunitats laborals: Director d’una instal·lació esportiva, Coordinador d’una entitat esportiva, Director esportiu d’una entitat de referència com el FCB, Consultor esportiu a empreses dedicades a la consultoria esportiva i elaboració de plans de viabilitat, Coordinador d’una empresa de serveis i fins i tot, les relacionades amb el sector tèxtil, vinculades a les grans marques: Nike, Adidas, Decathlon, etc.
Tot plegat propicia un augment de l’interès cap a aquest sector professional. De fet, tal com comenta Adrià Martín; segons els actuals estudis d’ocupació laboral dels titulats en CAFE, l’àmbit de la gestió ha esdevingut una de les sortides laborals amb major demanda. En aquest sentit, Martín comenta que molts dels estudiants d’EUSES Campus de Salt s’han inserit en aquest camp. Com per exemple: Gerard Pijoan, Director del Projecte Local de la FCBEscola Casablanca (El Marroc) i altres alumnes que, a través de les pràctiques acadèmiques, estan treballant a empreses de gestió de ticketing de grans esdeveniments esportius com pot ser el Mundial de Natació en el 2013, entre altres.
Finalment, Adrià Martín destaca que en l’àmbit de la gestió esportiva, a banda de les pràctiques curriculars, també es poden portar a terme pràctiques extracurriculars a partir de tercer curs. Per tant, no caldrà arribar al darrer any del Grau en CAFE per entrar en contacte amb el món professional. A partir de 3r, es posa a l’abast dels estudiants, més de 120 convenis de pràctiques amb centres de referència de Girona i de Barcelona perquè entrin en contacte amb el dia a dia de la professió.
En aquest enllaç, trobaràs més informació sobre l’assignatura: ‘Professió i reptes de futur’, impartida per Adrià Martín, Director del Grau en CAFE a EUSES-UdG.