El projecte PEHC (Physical Education Health and Children) es una de les investigacions que ha dut a terme en els últims anys l’equip de recerca de l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport i que ha treballat sobre més de 800 escolars. Aquest mes de juny s’ha tancat l’estudi que en els darrers mesos ha realitzat a Quart amb la presentació dels resultats obtinguts a partir de la recollida de dades dels escolars de 8 i 9 anys de les dues escoles del municipi, l’escola Santa Margarida i l’escola 9 de Quart.
El punt i final d’aquest estudi va consistir en dues parts. En la primera es va fer una presentació dels circuits realitzats pels infants a les famílies i es va deixar realitzar els circuits a tots els pares i mares que ho van voler. La segona part va consistir en l’exposició, als infants, pares i mares, mestres i responsables de l’ajuntament de Quart, dels resultats finals un cop analitzades totes les dades per part de l’equip d’investigació de l’EUSES.
Paral·lelament, es va fer entrega de l’informe a tots els pares i mares dels infants amb els resultats dels seus fills/es sobre salut i activitat física. Es va incidir, sobretot, en l’estil de vida i es va animar als protagonistes a fer petites millores en els seus hàbits de vida (fer més activitat física, mirar menys pantalles, dormir més, realitzar una alimentació saludable amb més peix i verdures…) que son essencials per a la seva salut. Finalment es va entregar els diplomes de participació a tots els nens i nenes de les dues escoles.
En aquesta ocasió es va comptar amb la col·laboració per part de la nutricionista i la psicològica del centre d’atenció primària de referència del municipi la qual va explicar recursos oferts des del CAP per la millora dels hàbits de dieta, son i pantalla.