La competència motriu és la capacitat de resoldre situacions motrius vinculades a la vida quotidiana o esportiva. Depèn d’un adequat desenvolupament motor focalitzat en les habilitats motrius i les capacitats condicionals adaptades a contextos espai-temporals.
La infància i l’adolescència són etapes on la intervenció sobre el desenvolupament motor pot influir en les oportunitats que tindrà l’individu de desenvolupar-se motriument de forma competent en el present però, també, en un futur.
Així doncs, l’activitat esportiva extraescolar que es practica durant la infància i l’adolescència és un espai i moment ideals per desenvolupar i enriquir el potencial motor de cada individu.
La formació dels professionals responsables de la formació dels infants i adolescents en aquest espai és determinant.
Metodologia
El curs estarà estructurat a partir de 2 MÒDULS:
MÒDUL 1
Presenta dues parts, la primera apunta les bases teòriques i justificatives de la proposta. La segona, serà pràctica posant el focus en la valoració antropomètrica, la condició física i la competència motriu.
MÒDUL 2
Facilitarà els continguts necessaris per poder desenvolupar la proposta del PEHC en els contextos d’esport extraescolar. Es focalitzarà en l’assoliment de les habilitats motrius bàsiques i l’enriquiment dels recursos motrius més específics, per resoldre situacions competencials multiesportives.
Les principals metodologies pels continguts teòrics seran les classes magistrals, aportant evidències científiques, pràctiques i discussions entre els experts i els participants. Pels continguts teòric-pràctics s’utilitzaran metodologies de resolució de problemes de forma col·laborativa. Per les sessions pràctiques, es faran demostracions que posteriorment executaran els participants rebent feedback dels experts o dels propis companys de classe.
Objectius
• Comprendre el desenvolupament motor dels infants i els adolescents.
• Argumentar la influència del desenvolupament motor harmònic i adequat sobre l’oci actiu, la salut i el rendiment esportiu.
• Valorar el desenvolupament motor dels infants i joves i la relació amb la competència motriu.
• Aplicar una metodologia adequada pel desenvolupament de la competència motriu mitjançant el treball de les habilitats motrius bàsiques i les capacitats condicionals durant la infància i l’adolescència.
• Programar una intervenció anual per a la millora de la competència motriu en base al desenvolupament de les habilitats motrius i les capacitats condicionals.
Títol a què dona dret
Certificat d’assistència. Caldrà acreditar una assistència presencial al 80% de les hores del curs.
• Aproximació terminològica als principals conceptes de desenvolupament motor, competència motriu, iniciació esportiva i treball neuromuscular integrat.
• Influència dels condicionants biològics i maduratius a les diferents etapes de desenvolupament motor.
• Relació entre competència motriu, oci actiu, salut i rendiment esportiu.
• Valoració del desenvolupament motor: edat madurativa, competència motriu, capacitats condicionals.
• El treball neuromuscular integrat com a metodologia per la millora de la competència motriu: les habilitats motrius i la condició física
• Disseny d’una intervenció per a la millora de la competència motriu.
Raquel Font LLadó
Professora de Desenvolupament motor i Programació de l’Educació Física. Grau en Ciències de l’Activitat Fïsica i l’Esport. EUSES
Anna Jódar Portas
Professora de Bàsquet. Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. EUSES. Preparadora Física de les etapes de formació del Bàsquet Girona.
Jordi Sargatal Prat
Professor d’Educació Física. Responsable de la tecnificació en etapes de formació del Bàsquet Girona.
Martí Pons Oliver
Mestre d’Educació Física
Dimarts 27 , dimecres 28 i dijous 29 de juny de 2023
Horari: de 9 a 14 h (15 hores lectives)
EUSES, Escola Universitària de la Salut i l’Esport
C/ Francesc Macià, 65 | 17190 Salt (GIRONA)
General: 100 €
Amb llibre i accès a material videogràfic (Exercicis, reptes, circuits i jocs per a desenvolupar la competència motriu): 125€
Ingrés al compte ES25-2100-0270-4502-00261680
Cal indicar nom i cognoms i “Curs Competència Motriu”.
Informació general: Sra. Teresa Fernández (tfernandez@euses.cat ) – Tel. 972 405 130
Informació tècnica: Raquel Font (rfont@euses.cat)
Responsable | ESCOLA SALUT I ESPORT, S.L. +info |
Finalitats |
|
Drets | Accedir, rectificar, suprimir i oposar-se, així com altres drets, com s’explica en la “Informació Addicional”. +info |
Informació Addicional |
Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades en el revers d’aquesta clàusula. +info |
Responsable | ESCOLA SALUT I ESPORT, S.L. +info |
Finalitats |
|
Drets | Accedir, rectificar, suprimir i oposar-se, així com altres drets, com s’explica en la “Informació Addicional”. +info |
Informació Addicional |
Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades en el revers d’aquesta clàusula. +info |